Zamów ofertę Bez zobowiązań

Skontaktujemy się z Tobą telefonicznie w Ciągu 24h!

Niemcy - zwrot zakupionego towaru. Co musisz wiedzieć?

Niemcy - zwrot zakupionego towaru. Co musisz wiedzieć?

Jak jest w Polsce, wszyscy wiemy. Jak jednak wygląda sytuacja w Niemczech ze zwrotem zakupionego w sklepie towaru? Czy zawsze możemy zwrócić go bez konsekwencji?

Zakupy stacjonarne

Okazuje się, że sprawa jest bardziej złożona i uzależniona od sytuacji. W zależności od tego, czy zakupy zrobiliśmy stacjonarnie, czy online. W pierwszym przypadku warto zaznaczyć, że nie ma przepisu, który jasno określałby, że można zamienić towar, który zakupiło się stacjonarnie. Zwykle możliwość wymiany takiego produktu zależy od dobrej woli samego sprzedawcy w sklepie. Zwróćmy uwagę, że nie ma tu mowy nawet o zwrocie, bo sytuacja wygląda tak, że pełnowartościowy towar, który klient chce zwrócić bez konkretnej przyczyny, (jak na przykład wada) może zamienić np. na talon w danej kwocie. 

Oczywiście, sprawa wygląda nieco inaczej, kiedy chcemy zwrócić wadliwy towar w Niemczech. W tym przypadku swoje zastosowanie ma niemieckie prawo gwarancyjne. Jeżeli kupujący nabędzie towar wadliwy, to po udowodnieniu, że był on wadliwy w chwili zakupu. Sprzedawca z kolei ma możliwość udowadniania, że towar nie był uszkodzony w chwili zakupu. Może on jednak zrobić to przez pierwsze 6 miesięcy od zakupu przez klienta towaru. W przypadku uszkodzonego towaru zakupionego w Niemczech, klient może go zwrócić w ciągu 2 lat.

 

Zakupy online

Niemcy równie chętnie dokonują zakupów przez internet, dlatego istnieje prawo, które chroni kupującego. Ten ma 14 dni od otrzymania zakupionego przez internet towaru, na jego zwrot. Zwrotu towaru w Niemczech może dokonać bez konkretnej przyczyny i w zależności od firmy i jej ustaleń - dokonuje się płatnego lub bezpłatnego zwrotu.

Na stronie internetowej sprzedawcy w Niemczech musi widnieć informacja o 14-dniowym okresie zwrotu. Jeżeli tak nie jest, czas na zwrot towaru zakupionego w Niemczech wydłuża się automatycznie o rok i finalnie wynosi rok i 14 dni od otrzymania przez klienta zamówionego przez internet towaru.

Istnieją jednak wyjątki od reguły 14 dni. Zasada ta nie dotyczy produktów, które się psują, czyli np. żywność czy leki. Są to także płyty CD, DVD, które zostały odpakowane, a także rzeczy zakupione od osób prywatnych.

 

Zamów ofertę Bez zobowiązań

Skontaktujemy się z Tobą telefonicznie w Ciągu 24h!

Nie odkładaj swojego rozliczenia!

Odbierz swój zwrot podatku, uzyskaj zasiłek i zwrot ubezpieczenia!

Nie zastanawiaj się dłużej i dokończ formularz!