Zapraszamy do współpracy

Skontaktujemy się z Tobą telefonicznie w Ciągu 24h!

Pytania i odpowiedzi

1. Jak przystąpić do programu partnerskiego?
Aby zostać Partnerem Europejskiego Centrum Podatkowego Sp. z o.o wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy. Nasz pracownik skontaktuje się z Tobą, aby wspólnie ustalić warunki współpracy.

2. Co to jest Panel Partnera?

Panel Partnera to zaawansowane narzędzie administracyjne na platformie internetowej. Każdy nasz Partner uzyskuje indywidualny dostęp. W Panelu znajdziecie Państwo listę klientów poleconych przez Państwa i informację o aktualnych rozliczeniach, najnowsze aktualności, dokumenty do pobrania, zapisy ze szkoleń online czy atrakcyjne oferty rabatowe.

3. Jak uzyskać dostęp do Panelu Partnera?
Przy nawiązaniu współpracy podają Państwo swój adres e-mail. Na ten adres wysyłamy dane do logowania. Wystarczy już tylko się zalogować.

4. Nie mogę zalogować się do Panelu Partnera. Co zrobić?
Wystarczy zadzwonić do Działu Współpracy z Partnerami – pomożemy w ustaleniu przyczyny braku możliwości zalogowania oraz w przypadku takiej konieczności, wygenerujemy nowe dane.

5. Jak korzystać z Panelu Partnera?
Zapraszamy Państwa do aktywnego korzystania z Panelu Partnera. Główną jego funkcją jest dostęp do modułu rozliczenia z naszą kancelarią. Z Panelu mogą Państwo pobrać najaktualniejsze komplety dokumentów dla zainteresowanych Klientów oraz zapoznawać się na bieżąco z aktualizacjami.

6. Jakie usługi świadczy Europejskie Centrum Podatkowe?
Główną działalnością Europejskiego Centrum Podatkowego jest uzyskanie zwrotu nadpłaconego podatku z pracy zagranicą. Nasza wykwalifikowana kadra dokonuje rozliczeń i uzyskuje zwrot z wielu państw europejskich. Są to:

  • Belgia
  • Niemcy
  • Holandia
  • Norwegia
  • Wielka Brytania

Za pośrednictwem kancelarii mogą Państwo uzyskać świadczenia rodzinne z Niemiec i Holandii. Przedsiębiorcy mogą liczyć na zwrot podatku VAT z zakupów na terenie państw Unii Europejskiej.

7. Jakie usługi dodatkowe oferuje Europejskie Centrum Podatkowe?
Kancelaria oferuje wiele usług dodatkowych dostosowanych do indywidualnych potrzeb klienta:

  • pozyskiwanie karty podatkowej od pracodawcy
  • wyrobienie sofinummeru
  • anulowanie kary nałożonej przez zagraniczny urząd
  • dokonanie rozliczenia wspólnego
  • odwołanie od decyzji wydanej przez zagraniczny urząd

W razie problemu prosimy o kontakt z infolinią, w celu przygotowania oferty dodatkowej.

8. Do ilu lat wstecz można dokonywać rozliczenia w poszczególnych krajach?

  • Belgia- ubiegły rok (w uzasadnionych przypadkach do 3 lat wstecz)
  • Niemcy- 4 lata wstecz (w uzasadnionych przypadkach do 7 lat wstecz)
  • Holandia- 5 lat wstecz
  • Norwegia- rok wstecz
  • Wielka Brytania- 4 lata wstecz
  • Świadczenie rodzinne Kindergeld- 4 lata wstecz
  • Świadczenie rodzinne Kinderbijslag- rok wstecz
  • Świadczenie Zorgtoeslag- rok wstecz

9. Na podstawie jakich dokumentów można dokonywać rozliczenia?
Głównym dokumentem na podstawie, którego dokonujemy rozliczenia jest karta podatkowa:

  • Belgia- (Loon)fische
  • Niemcy- Lohnsteuerbescheinigung/ Lohnsteuerkarte
  • Holandia- Jaaropgaave
  • Norwegia- LØNNS-OG TREKKOPPGAVE
  • Wielka Brytania- P45/P60
  • Świadczenie rodzinne Kindergeld- potwierdzona rezydentura
  • Świadczenie rodzinne Kinderbijslag- kopia umowy o pracę
  • Świadczenie Zorgtoeslag- kopia polisy ubezpieczeniowej

10. Jaka jest procedura rozliczenia nadpłaconego podatku w Europejskim Centrum Podatkowym?
Jest to uzależnione od usługi, która jest wykonywana. Umowę z Europejskim Centrum Podatkowym można nawiązać w sposób dwojaki.

  • W formie telefonicznej z jednym z konsultantów, lub w jednym z licznych biur partnerskich.
  • Klient otrzymuje od nas lub od Partnera komplet formularzy w języku polskim, które wypełnia, uzupełniając o dane osobowe i dane dotyczące pracy za granicą
  • Dokumenty przekazywane są do doradcy, który sporządza zeznanie/wniosek, który następnie składany jest w odpowiednim urzędzie.
  • Europejskie Centrum Podatkowe będzie odpowiadać na ewentualne zapytania urzędu i dostarczać dodatkowe informacje.
  • Klient może monitorować swoje rozliczenie przez kontakt z infolinią lub panel klienta.
  • W przypadku odmowy urzędu nasz doradca podatkowy odwoła się od tej decyzji - jeśli sytuacja podatnika to umożliwi.
  • Opłatę za nasze usługi klient uiści dopiero po wydaniu decyzji.

11. Kto ma obowiązek rozliczenia w poszczególnych krajach?
Obowiązek rozliczania się z zagranicznym urzędem skarbowym ma osoba, która posiada rezydenturę podatkową w danym kraju. W każdym kraju istnieją inne kryteria ustalania obowiązku rozliczenia. Przykładowo na terenie Niemiec, osoba, która przepracowała 6 miesięcy (183 dni) w danym roku podatkowym, musi rozliczyć się z niemieckim urzędem skarbowym. Natomiast na terenie Belgii, należy rozliczać się z każdej, nawet sezonowej pracy.

12. Komu przysługuje świadczenie rodzinne Kindergeld?
Świadczenie rodzinne Kindergeld, co do zasady przysługuje trzem kategoriom pracowników:

  • mających w Niemczech miejsce zamieszkania lub pobyt stały
  • posiadających nieograniczony obowiązek podatkowy
  • traktowanych jako osoby o nieograniczonym obowiązku podatkowym (tzw. rezydenci na wniosek)

13. Jak klient może sprawdzić na jakim etapie jest rozliczenie?
Istnieją trzy sposoby monitorowania swojego rozliczenia.

  • Pierwszym z nich jest kontakt z infolinią w godzinach 9:00-18:00. Wykwalifikowani i merytoryczni konsultanci odpowiedzą na wszystkie pytania, oraz rozwieją ewentualne wątpliwości.
  • Drugim sposobem jest czat, znajdujący się na naszej stronie www.euro-punkt.pl gdzie w szybki sposób możemy uzyskać potrzebne informacje.
  • Ostatnim elementem jest panel klienta, w którym możemy poznać aktualny status sprawy oraz kontrolować drogę jaką przebywają dokumenty od momentu podpisania umowy do wypłacenia środków za zwrot podatku tudzież świadczenie rodzinne.

14. Co to jest i na czym polega rozliczenie wspólne?
Rozliczenie wspólne dotyczy osób pozostających w związku małżeńskim lub w szczególnych przypadkach w związku partnerskim, nawet jeżeli jeden z małżonków nie pracował poza granicami Polski. Takie rozliczenie może okazać się korzystniejsze dla podatnika, co oznacza większy zwrot. Jednym z wymaganych dokumentów jest wypełnione zaświadczenie EU/EWR określające dochody małżonków w roku podatkowym.

15. Co jest konieczne do rozliczenia rozłąkowego?
Rozliczenie rozłąkowe jest to rozliczenie wspólne w Holandii z partnerem fiskalnym. Jest to sposób na odzyskanie większego podatku. Aby dokonać takiego rozliczenia niezbędne są następujące dokumenty:

  • Sofinummer partnera fiskalnego
  • PIT36/ PIT37 Żony/Męża
  • Dokument Opgaaf Elektronische handtekening podpisany przez partnera fiskalnego

16. Co to jest Sofinummer/ BSN?
Sofinummer jest to odpowiednik polskiego numeru NIP. Jest to zarazem numer identyfikacji podatkowej oraz numer ubezpieczenia społecznego. Jest on niezbędny m.in. do tzw. rozliczenia rozłąkowego. Do wyrobienia tego numeru konieczne są następujące dokumenty:

  • 2x kolorowa, obustronna kopia dowodu/paszportu
  • międzynarodowy akt małżeństwa lub polski z USC wraz z tłumaczeniem przysięgłym na holenderski/niemiecki/angielski
  • potwierdzenie zameldowania wraz z tłumaczeniem holenderskim/niemieckim/angielskim

17. Co to jest Zorgtoeslag?
Każda osoba pracująca na terenie Holandii zobowiązana jest wykupić pakiet ubezpieczenia zdrowotnego. Pakiet ten obejmuje podstawowy zakres usług medycznych i najczęściej wykupuje go pracodawca. W celu zrekompensowania części ponoszonych na ten cel kosztów, pracownik może ubiegać się o miesięczny dodatek do ubezpieczenia zdrowotnego w Holandii- tzw. Zorgtoeslag.

Nie odkładaj swojego rozliczenia!

Odbierz swój zwrot podatku, uzyskaj zasiłek i zwrot ubezpieczenia!

Nie zastanawiaj się dłużej i dokończ formularz!